ستانکزی-کشورهای-منطقه-عوامل-ناامنی-را-در-کشور-خودشان-جستجو-کنند 

مقام‌های امارت اسلامی افغانستان می‌گویند که کشورهای منطقه باید عوامل نا امنی را در داخل کشور خودشان جستجو کنند. 

به گزارش افغان نیوز؛ شیر محمد عباس ستانکزی، معین سیاسی وزارت امور خارجه در نشستی که از سوی نهادی تحت نام کاروان وطن سازان برگزار شده بود گفت که حکومت سرپرست خواستار هم زیستی مسالمت آمیز با کشورهای همسایه و منطقه است. 

ستانکزی افزود که کشورهای همسایه بجای پرداختن به مشکلات شان در خاک افغانستان باید عوامل مشکلات شان را در داخل کشور خودشان جستجو نمایند. 

او تاکید کرد که وظیفه هر دولت است تا از سرحدات کشورش حفاظت و مشکلات را پیدا کنند. 

معین سیاسی وزارت امور خارجه در این برنامه به اهمیت دانش بر اساس دستورات دینی تاکید کرد و گفت که هیچ ملت و کشوری بدون آموزش و دانش پیشرفت نمی‌کند. 

ستانکزی به ممنوعیت آموزش و تحصیل دختران اشاره کرده و گفته است که تمامی دختران افغانستان حق دارند به مکتب و دانشگاه بروند. او افزود که حکومت اسلامی هر چی زودتر دروازه‌های مکتب‌ها و دانشگاه‌ها را به روی دختران بازگشایی نمایند. 

وی در بخشی از سخنانش به شایسته سالاری تاکید کرده و افزوده است که باید کار به اهل کار سپرده شود. 

در همین حال، عطاالله صادق شاه آغا، رییس اجماع ملی استقلال و صلح افغانستان در این برنامه از جوانان و شهروندان کشور خواست که اتفاق و اتحاد شان را حفظ کرده و در پیشرفت کشور تلاش نمایند. 

این در حالی‌ست که در دو سال گذشته، مقام‌های حکومت سرپرست دیدگاه‌های متفاوتی درباره‌ی حق کار و آموزش زنان مطرح کرده‌اند اما؛ برخی‌ از مقام‌های امارت اسلامی آموزش و کار زنان را یک نیاز دانسته و شماری دیگر آنان، با حق کار و آموزش دختران مخالفت کرده‌اند.
 

ستانکزی: کشورهای منطقه عوامل ناامنی را در کشور خودشان جستجو کنند 

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد